درباره ما

abou1

درباره ما

انجمن حمایتگران آسمان نیلی اردیبهشت در سال 1391 با هدف حمایت و آموزش کودکان سندرم دان تاسیس گردید. مجوز فعالیت انجمن در بدو تاسیس از فرمانداری شهر اصفهان به شماره 12407 در تاریخ 1391/7/16 به عنوان یک انجمن مردم نهاد اخذ و در ادامه به عنوان یک سازمان در تاریخ 391/9/27 با شماره پروانه 3460 و شناسه ملی 10260670414 در سازمان ثبت اسناد رسمی ثبت گردید.
از ابتدای راه اندازی انجمن همواره سعی و کوشش مدیران و هیات مدیره برانجام خدمات مطابق با تعهدات منطبق با تعهدات درج گردیده در مدارک تاسیس آن بوده است و بهمین دلیل اجرای برنامه ها بصورت سالانه و در دوره های مشخص برگرفته از اهداف خرد و کلان مندرج در آئین نامه های انجمن می باشد همچنین به منظور ارزشیابی انجمن در دستیابی و رسیدن به اهداف، سالانه جلسه در ماه های ابتدای سال با حضور هیات مدیره و کادر اجرایی برگزار گردیده و مدیرعامل گزارشی از عملکرد سالانه ومیزان دستیابی به اهداف با موضوعات زیر برگزار می نماید :
1- گزارش از شاخص های دستیابی به اهداف تعیین شده و میزان انحراف ازآن
2- گزارش عملکرد مالی و اعلام ترازنامه
3- اعلام برنامه ها و توسعه ها در سال جدید

مدیریت انجمن

مدیر عامل انجمن بر اساس رای گیری بین اعضای هیات مدیره برای مدت 2 سال مشخص می گردد. مهمترین ویژگی مورد نظر اعضای هیات مدیره برای انتخاب مدیرعامل تعهد و تخصص در اجرای مصوبات و برنامه های انجمن می باشد شخص مدیر عامل مجری برنامه های کلان مشخص گردیده برای انجمن می باشد با توجه به امکاناتی که در اختیار وی قرار گرفته می باشد. همچنین انتخاب و مدیرت کادر اجرایی انجمن - بررسی و پذیرش مددجویان- برگزاری جلسات با کادر اجرایی - نظارت و مدیریت حسابهاي انجمن، پرداخت ديون و وصول مطالبات - تهیه گزارشات مجمع عمومی - حفظ و حراست اموال منقول و غيرمنقول انجمن - در حال حاضر 22 نفر بصورت پاره وقت و تمام وقت او را همراهی می نمایند. در حال حاضر خانم سها صراف با مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات مدیر عامل انجمن می باشد.

ساختار سازمانی انجمن :

این ساختار با 3 کمیته زیرمجموعه به نام های کمیته پشتیبانی - کمیته اجرایی و کمیته آموزش و پژوهش تشکیل گردیده است که مدیر عامل مسئول مستقیم نظارت و مدیریت بر آنها می باشد.

کمیته های زیر مجموعه

  • برنامه ريزي و تأمين نيروي انساني مورد نياز
  • انجام فعالیت های مالی (ثبت دفاتر و تهیه صورتهای مالی)
  • انجام امور اداری انجمن و گسترش روابط و مناسبات داخلی (امور دبیرخانه، کارگزینی، حضور و غیاب ، عضویت ، بایگانی و …)
  • ثبت ،نگهداری و تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات مالی و اداری
  • انجام فعالیت های خرید و انبارداری
  • تهيه و تدوين آئین نامه ها و دستورالعمل ها و نظارت بر اجرای آن
  • پیگیری مستمر تحولات جهانی در ارتقاء و درمان افراد سندرم داون
  • فراهم کردن عضویت انجمن در اتحادیه ها و شبکه های بین المللی و تنظیم تفاهمنامه همکاری با انجمن ها
  • بستر سازی برای گسترش پژوهش های سندرم داون
  • همکاری فعال با مراکز و موسسات علمی داخلی و خارجی
  • حضور فعال در نمایشگاه ها و همایش های داخلی و خارجی
  • شرکت در نشست هاي تخصصي،نمایشگاه،همایش، کارگاه‌های آموزشی و انتشار یافته ها
  • حمایت از مقالات و پایان نامه ها با موضوع سندرم داون
  • شناسايي اشخاص حقيقي و حقوقي فعال و مؤثر و بكار گيري و حمايت از پژوهشگران و فعالان اين حوزه
  • تشكيل كارگروه هاي تخصصي و نظارت مستمربر فعاليتهاي آنها
  • اجرای برنامه‌هاي کوتاه مدت و ميان‌مدت در راستای اهداف انجمن
  • تشكيل واحدهاي عملياتي در كميته اجرايي و انتصاب مسئولين مربوطه
  • ايجاد بستر مناسب براي فعاليت علمي و پژوهشی
  • هدايت استعدادها و خلاقيت ها در جهت رفع نياز هاي انجمن
  • فراهم کردن تسهیلات و امکانات اجرایی برای برنامه های انجمن
  • برگزاری جلسات ، نمایشگاهها و سمینارها